Ogräs..

image

Men är de kanske nått ätbart? Växer pra mycke av denna planta i vårat täckta land.

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ogräs..

  1. Anneli skriver:

    Enligt Janne är det där svinmålla. Jättenyttigt och kan användas som/istället för spenat!! 😀
    Gratis käk alltså!! 😀

  2. Emmeli skriver:

    Tack 😀 ska sluta slänga det på komposten och stoppa det i munnen nu ist! det är skönt att ha lite proffs som spanar in bloggen så vi kan få svar på våra brydderier !

    • Anneli skriver:

      Ha ha..!! Proffs skulle jag aldrig våga kalla mig i dessa sammanhang – och inte Janne heller fast han har väldigt mycket mer erfarenhet av odling än vad jag har!!
      Men vad jag har är en uppväxt med en mamma som skulle ha blivit bränd på bål om hon levt på den tiden (vilket hon faktiskt gjorde enligt henne!) så jag är uppväxt med örter och sånt! Tyvärr lyssnade jag inte så mycket som jag nu i efterhand önskar att jag hade gjort, men lite har ju fastnat + att jag har lite böcker att slå i vid behov!! 😀

Kommentera

