Jordärtskockorna

image

Växer på. Knappt så mina nycklar syns 🙂 här kanske man bör kupa efter också?

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jordärtskockorna

  1. Anneli skriver:

    Har ingen aning om skockor behöver kupas…! Tror inte det, för de riskerar ju inte att bli gröna av solen – eller??
    Fina ser de ut iaf!!

  2. Elin G skriver:

    De behöver inte kupas om du inte väldigt gärna vill det. Kanske kan det öka skörden något, men jag tvivlar på det, de har en otrolig växtkraft och brer ut sig i alla riktningar ändå.

  3. Perfekta att bryta ny mark med. Att kupa dom har jag aldrig hört talas om 🙂

Kommentera

