Skillebyholm

image

Utanför ytterhjärna säljer Antroposoferna biodynamiska produkter och deras egenproduserade grönsaker.  Prylar och böcker som är tilltalande och genomtänkta. Typ allt är i trä 🙂

Devilda ligger ett stenkast ifrån skillebyholm. Inga Antroposofer men viltkött är deras grej. Korv helt utan tillsatser…nåja.. Nitrit tyvärr. Men inge socker osv.  Naturligt och gott!

I ytterjärna ligger också en butik likt skillebyholm. Här finns också tandborstar plantor böcker grönsaker och ekologiska/biodynamiska produkter. Runt om finns också teater resturang och fik med inriktning på ren mat och med tanke på människan. Rekomenderar varmt denna tur för den som tror att allt är på väg åt helvete med vårat samhälle. De finns hopp! Saltåkvarn ligger också en bit bort på vägen där dom i sitt kafe säljer världens godaste hemlagade tomatsoppa! Men den får vi ta en annan dag. 🙂

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i provade Ekoprodukter. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Skillebyholm

  1. Anneli skriver:

    Härligt!! 😀 Tur att det finns hopp om mänskligheten!!

  2. Magnus skriver:

    Ja visst är det! Men min stavning och grammatik är utom all hopp i detta inlägg. hehe 🙂

  3. Anneli skriver:

    Äsch..! Huvudsaken att man fattar vad du menar..!! 😀

  4. E. skriver:

    Åhh vad härligt!! Dit vill jag!!! Saltå Kvarn skulle vara riktigt tufft att besöka, särskilt som jag tycker så mycket om deras produkter efter att ha tagit in och sålt dem i hälsokosten jag jobbade i 🙂 🙂

    /E.

    • Magnus skriver:

      Det är verkligen ett mecka för oss som önskar oss en bättre värld! ooo hälsokost! Kan man köpa Vitamin B3 (Niacin) som tillskott?

  5. E. skriver:

    Ja, det ska finnas!! Om det inte finns inne, så går det att beställa 🙂 Om jag minns ”rätt”!

    Nu lägger jag till att jag vill ha mail om nya kommentarer härifrån, så jag inte behöver klicka igenom alla inlägg igen, fniss!

    /E.

Kommentera

