Fortfarande lite hängiga

image

Men jag har hört att de kan vara omplanteringen till rikare jord som får bladen att korva sig. Kärnan av växten ser stark ut. Blommerna har tyvärr torkat ut och ser mest dassiga ut. Men vi hoppas på dom. Gäller att vara snabbt ut en solig morgon som denna. Redan kl 8 var det 40c :-S

Vad är en rimlig växthustemp för tomat? Funderar på nån typ av ventilationsanordning.

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fortfarande lite hängiga

  1. Elin G skriver:

    Tomater vill absolut inte ha över 30 grader, då växer de dåligt. Så ventilation är nog en bra idé.

  2. Anneli skriver:

    40 grader tycker jag låter för varmt…! Men vad vet jag – jag har ju inget växthus….!!! 😛

Kommentera

