Mat!

image

Sockerärtorna har redan get ifrån sig nåått ätbart. Fantastiskt!

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mat!

  1. Anneli skriver:

    Mums!! 😀 *Avundsjuk* 😛
    Våra ärtplantor har än så länge bara kommit upp ett par – tre centimeter!! Men de växer ju rätt snabbt så det står inte på förrän även vi kan stoltsera med dylika smaskens!! 😀

  2. magnus skriver:

    Ja det ska bli kul o höra när de är klart. NI kör friland direkt?

  3. Anneli skriver:

    Ja, vi kör friland, men har väv över den första tiden. Hur länge beror på väder och vind…! Det optimala är att ha väven på till de blivit 1 dm, men hotar de med frost åker väven på till natten igen!

  4. E. skriver:

    Vad avancerat allt blev! Mina ärter har stått i sin balkonglåda utan vidare omskötsel, mer än vattning… De verkar må bra dock och spirar som bara den! Har varit lite pendlande i väder här, men är ju numera ljumna nätter och dagar, så borde inte var någon fara! Känns som en hel värld detta med odling…

    /E.

  5. E. skriver:

    Ps. Jag lär mig nog med åren;-)

    • Magnus skriver:

      hehe. Ja frostrisken är väl nära på över. Jag fick också den känslan av att det är så sjukt mycket att lära. Men det kommer till en bit för bit vart eftersom det är behövligt känns det som. Så länge man vill sina plantor väl så löser sig resten.

  6. E. skriver:

    Ja, det är lätt att bli så överrumplad att man tappar gnistan och lusten! Då är det befriande och skönt att tänka att det som jag behöver kommer till mig 🙂 Tack för påminnelsen! Jag vill verkligen mina plantor väl. All kärlek till dem!! Och till alla andra kärleksfulla människor förstås! 😀

    /E.

Kommentera

