Skyddade

image

Under sån där väv. Lär skydda mot frost. Hoppas 🙂

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Skyddade

  1. Anneli skriver:

    Du/ni har då inte legat på latsidan!! Keep up the good work!!
    Det ska bli jättespännande att få se vad ni kommer att skörda när det är så dags!! Ja, och så lite uppdateringar om hur det utvecklar sig innan dess!! 😛

  2. Tomas Andersson skriver:

    Jag är imponerad O):
    Ni har mer koll på odlingar än jag efter 40 års odlande och dessutom uppväxt på en bondgård.
    Jag är glad över era resultat och bra lösningar på era funderingar om hur man får växter att växa.
    Däremot tror jag, att hur man förgror potatis inte överenstämmer med min uppfattning, ni får nog inte potatis till midsommar om den inte är i jorden nu.
    Fina bilder på odlingarna,mamma och jag kommer gjärna och provsmakar skörden.
    Pappa

  3. Magnus skriver:

    Hej pappsen. Tack så mycket. Det har visat sig att så länge man är mottaglig för ideer och tips så kan man lära sig nästan vad som helst hjälpligt ganska fort.
    Potatisen ja. hehe. Den har helt klart kommit på efterkälken 🙂 Det lutar starkt åt sättpotatis eftersom vi inte hunnit med. Men det är bra på sitt sätt också för den planerade lastpallen för potatis blev här om dagen hem åt våra squashplantor.
    Squashen som enl fröförsäljaren inte ska planteras ut fören all risk för frost är förbi 🙂
    Kanske vinner vi modiga över dom smarta med lite tur och jämt väder. hehe.

Kommentera

