Bondbönan och sockerärtan är ute

image

På en tjusig rad med massa snören som håller dom på plats i de nya landet.

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bondbönan och sockerärtan är ute

  1. Ann-Helén Franzén skriver:

    Oj, vad fint ni gör det! Hela bloggen är mysig o jag känner att jag får ta på mig hängselbyxorna med knäskydd o krypa o fixa lite även om det mest handlar om mina blommor.
    Men jag ska flytta mina jordärtskockor till något mysigt ställe att sitta på så de blir lite som vindskydd när de växt upp. De lär inte bli uppätna här av oss :S
    Lite sallad dill morötter sockerärtor squasch o så är dock på gång. Fast fröerna kom sent i jorden i år.
    Lycka till…Kram kram

  2. Magnus skriver:

    Hallå! Kul att du hittade hit 🙂
    Ja jag läste i går kväll i boken jag faktiskt fick av er i julklapp, Stefans ”lilla” gröna. Att Jordärtskockerna är släkt med solrosen och ser ut där efter. Det fick mig att fundera på plasseringen av dessa i vårat land. Dom står närmast solen i söderlägestänk. Så dom kommer möjligen skugga landet om dom blir stora och långa. Förmodligen gör det inte så mycket. Kanske tom är bra för att skapa ett mer varierat klimat än en öken.

  3. Ann-Helén Franzén skriver:

    Ja det blir nog bra med lite skugga kanske o lite lä… Spännande 🙂

Kommentera

