Pyssel

image

Idag blev det en lite stund pyssel med att sära dom kärvänliga sockerärtorna åt. Dom klänger sig fast nå helt otroligt. Speciellt i varandra.

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Pyssel

  1. Anneli skriver:

    😀 Ha ha…! Ja, man kan inte ha dem för nära – det kan bli rena trasslet!! 😀 Men nu vet du det!! 😀

  2. häftigt att du hittade min blogg… ha en underbar dag…

  3. E. skriver:

    Jag sådde mina direkt i balkonglådan och de har nu börjat klänga sig fast i varandra… De står ganska tätt… Bör jag plantera om dem? Jag har använt vanligt planteringsjord, som de sade skulle vara bra när jag frågade! Det här med grenar och gräsklipp var något nytt. Får jag prova nästa år kanske 😉

    Tack för alla tips jag får här! Svara gärna tillbaka på min blogg, för jag har ingen koll längre på VAR jag har skrivit och har glömt klicka i rutan för att se nya kommentarer 😛

    /E.

Kommentera

