Röd och gullök

image

Idag åkte även sättlöken i. Lök är som nu förstått en tvåårig växt. Så vill vi ha lök i år så får vi vackert köpa halvfärdig lök vilket jag personligen tycker är lite som att äta halvfabrikat. Men vi lever och lär. Vi satte faktiskt frön men nått hände på vägen… Dom kändes inte viktiga eller nått. Hm.. Ja så dom dog 🙂  hehe.    Vi toppade jorden med fint förmulltnad kogössel innan vi blandade om allt och pluppade ner dom… Vilken härlig känsla att faktiskt få plantera något i sitt land. En stilla våreftermiddag.livet är gott. 🙂 

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Röd och gullök

  1. Anneli skriver:

    Härligt!! Fast löken kunde du satt för en månad sen säger Janne…!! Och sånt ska man veta….??? 😛
    Men man lär så länge man odlar!!
    Skriv upp allt du gör och när och sen hur det gick så vet du mer till nästa år hur du ska och inte ska göra!!

  2. Magnus skriver:

    Ja jag såg det på förpackningen i går! Jag som varit så sugen på att slänga saker i jorden 🙂

    Ja det har blivit bloggens syfte. Tar ett kort med telefonen. väljer skicka till blogg. Sen en liten text och ok. Kan nog inte bli bättre för en fokustappere som mig. Datum o allt gratis 🙂

Kommentera

