Att gno bort babylons krokar.

Att vara fysiskt men kanske enu mer viktigt, Mentalt fri har av någon djupt rotat anledning alltid vart otroligt viktigt för mig. Men med ryggen full av rädsla ledde mig min frihetsjakt till mörka hålor.. Idag dyker känslan av rädsla upp. Absolut. Men det är anorlunda. För fokus ligger inte bara på mig längre. Vi,et är här för att stanna!

 
Jag vill att vi ska få vara fria! Så jag har satt min frihet först i vardagen. För att jag vill visa att det går att vara fri. Här och nu. Inga mera lån. Ja jag är i höst skuldfri tack vare en hård avbetalningsplan av mina skulder. Inga abonemang förutom el och hyra. När jag väl insåg hur orelevant det var med prylar för att jag ska bli lycklig. Då vart det möjligt att förändra min ekonomi. Och nu när jag börjar känna av min förvärvade frihet behöver jag inte slava under myntets tyngd. Jag har tom frågat om jag kan få gå ner i tid på jobbet. Helt fantastiskt. Frihet går att finna även här i denna knepiga del av tiden. Så länge jag väljer att le och inte krocka när jag simmar mot strömmen värkar ju detta funka! 🙂

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Att gno bort babylons krokar.

  1. Anneli skriver:

    Åh va härligt!!! För mig kommer det att ta MÅNGA år att bli skuldfri som det ser ut just nu…! Blä!! Men, man vet ju aldrig vad som händer…!! 😀

    Igår la Janne in nya bilder på odlingarna här hos oss! Det är inte så mycket, och än så länge ser det väl inte så kul ut, men om du vill se så gå in på http://kornsvede.se och klicka på fliken ”Grönsakslandet”! 😀

  2. Vilken underbar känsla! Jag följer i samma spår men ligger lite efter. Ses vid mållinjen 🙂

Kommentera

