Ekodirekt.se

image

Jo eftersom jag befinner mig. I stockhlmen på vardagarna tänkte vi prova att beställa mat som jag kan ta med mig hem. Varför? Jo för det är tidskrävande att hitta bra produkter. Dessutom finns sällan allt på samma ställe.
Så vi gav ekodirekt en chans. 

Väldigt bra bemötande var första intrycket då vi enl deras leveranstider på sidan inte kunde få levererat. Men efter ett mail var det överenskommet om leveranssätt. Ca 20 min efter utsatt tid kom en trevlig tjej och lämnade våran beställning. Jag betalade smidigt med kort i dörren. Alla grönsaker och frukter var i jättefin kvalite! Fint förpackade i små pappåsar.   Tråkigt var att korven med eko/närproduserad kött enl hemsidan utan nitritfri men på förpakningen var nitrit med i förtekningen. Också på minuslistan var att det saknades ett paket korv.  Men alla missar vi ibland. Vi har bett om att få med paketet i nästa påse vi beställer och det lär nog inte varea några problem.

För det lär bli fler gånger. Värt att nämna är att ju mer du handlar ju mindre blir leveransavgiften. Vid 1000kr (har jag för mig) är leveransen gratis.
Så en svag fyra av fem blir betyget.   

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i provade Ekoprodukter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ekodirekt.se

  1. Anneli skriver:

    Låter smidigt!!
    Jobbar du i Stockholm i veckorna, eller vad gör du där??

  2. Magnus skriver:

    ja precis.. jobbe jobbe.

Kommentera

