Rödkålsrusning

image

I dag har jag lärt mig något nytt. Rödkål och säkert andra små växter kan rusa. Dvs växa sig lång snabb och tappa stabilitet. Då ska man plantera växten djupare och kanske delvis börja flytta ut i drivbänk. Mer sol behövs ivf.. Eller hur var det nu? Www.alternativ.nu är räddningen för oss nybörjare. Släkt och vänner sitter också på överaskande mycket information. Men nått facit verkar det va glest om. 🙂  – det är lite härligt på nå vis kan jag känna.

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Våra odlingar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Rödkålsrusning

  1. Magnus skriver:

    Som en lite notis åt mig själv..

    Dessa äggkartongliknande krukorna kan absolut inte stå i fukt då de ganska omgånde blir mögelangrepp. Dom små runda som också är förmultningsbara klarar sig desto bättre. Men Luftighet mällan de små krukorna är att rekomendera. Kanske också nån typ av nät eller annat mönstrat matreal under alla krukor för att göra det mer luftigt och för att få bort fukt är bra.

Kommentera

