Yoga?

Dax o jobba. Sitter i sängen och väntar på ork att komma upp. Men jag känner mig gladare. Stärkt. Mina ögonlock och mitt sinne är lättare sen gårdagens övning. Yoga.. Vem kunde tro att det skulle vara nått för mig 🙂

Jag har saknat att ta ut mig. Men jag gillar inte heller att känna mig helt slut. Trasig. Känslan efter en joggingtur är skön eftersom jag blir kroppsmedveten och hamnar i nuet istället för att leva i huvudet. Men med yoga får jag inte obehaget men endå kroppsmedvetenheten! Sen att träffa positiva människor och göra något i sin enkelhet är helt fantastiskt. Ska bli roligt att se vart detta tar mig 🙂

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Yoga?

  1. Anneli skriver:

    Här får du en länk till en jättegullig tjej som bland annat skriver mycket om yoga:
    http://harmoniamaria.wordpress.com/
    Maria och jag har blivit bloggkompisar (trots åldersskillnaden – jag skulle kunna vara hennes mamma…!! 😉 )
    Hon skriver om väldigt intressanta saker förutom yogan och jag tror verkligen att du skulle uppskatta hennes blogg!!
    Hälsa på där, vet ja!!

  2. Lina skriver:

    Vad roligt att höra att du gillar yoga.
    jag började själv oxå för 5 veckor sedan och har gått flera ggr i veckan. Jag har varit van att träna tung styrketräning, vilket jag gjort i flera år. Men nu funderar jag tom på att sluta med det och bara göra yoga :O) Keep on yoga(ing) 😉

    Ha en fin dag,

    //Lina

Kommentera

