Kraft

Nu har jag lärt mig hur det går till när man ska läsa av en elmätare. Trixet är att upptäcka kommatecknet mellan sista och nästsista siffran. Annars är risken stor för onödig rädsla. Efter lite skam över min ouppmärksamhet så räknar vi ut att Ca 1200 kwh blir det att betala. Det är lungt. Men vilken resa i energitänk! Solceller med batteri och ledbelysning är första effektiviseringsåtgården. Ingen större energipost egentligen. Men jag vill få en känsla på hur effektiva solceller är. Lära känna dom liksom 🙂

Skönt..  Livet går vidare

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kraft

  1. Anneli skriver:

    Ha, ha!! Tänk att decimaler kan vara så viktiga!! 😀

Kommentera

