De skogen ger.

Hm.. Lösningen på elfadäsen är så enkel att det nästan är lite kul. Elementen behöver inte vara på när man eldar. Nu har inte jag provat elementfritt. Men det låter som vi är något på spåret 🙂

Idag kom även våran dyra färdiga ved. Det är bra och tryggt med ved i vedboden. Men att göra egen i framtiden är målet. Faktiskt hade ett startkapital för vedinköp varit kanon att ha sparat ihop innan utflytt eftersom om man gör själv behöver den torka ganska lång tid innan den är brukbar. Halvår-år tydligen. Mindre bitar torkar snabbare så klyva först torka sen.

Det faller sig naturligt att välja den enkla vägen. Att elda känns helt klart bättre än el. Hållbart. Naturligt.

Med små steg återvänder vi till våra rötter. Enkelhet. Hårt slit. Tunga lass. Kyla och tidiga morgnar… Visst. Så är det. Men utan skuld med ett rent samvete och kärleken på plats så är det utan tvekan värt det!

Lyssna på kultiration för inspiration! Namnet på bloggen Grogrund har jag fått ifrån min favoritskiva av kultiration.
God bless!

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

