be the change you want to see

Från det ena till det andra.. Att leva med en känsla av att det är nått galet med världen.. Att våran vansinniga och sjuka jakt på falsk lycka pajjar typ allt. Egowars…
Men jag har gnällt klart nu. Japp. Så är det. ”Be the change you want to see” sa en vis man. Det är fanimej jobbigt att vara på kolitionskurs med systemet 24/7… – Då återstår väl bara en sak. Till handling!

Jag. Min fantastiska sambo. Katten maya och min dotter bor i ett torp vid en åker. Men vi är inte ensamma. Vi bor på en gård vilket jag är evigt tacksam för när lantlivet överaskar som det så lätt gör.
Därför har jag nu valt att starta en ny blogg så de som önskar kan följa en 30 årig stadsbo under hans avprogramering. Skratt. gråt. Förundran. Allt händer verkligen här!

Om grogrund

Efter många krångliga år har jag funnit mig bo i en stuga vid en stor åker med drömmar om frihet i en hållbar framtid.
Det här inlägget postades i Tankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till be the change you want to see

  1. Björn Clausen skriver:

    Fantastiskt!
    Läste din förra blogg när du grubblade som bäst. Det var tydligen fruktbart ändå – grubblandet 😉
    Lycka till med allt! Jag kommer titta in här ibland.

    Björn Clausen

Kommentera

